Autokauppa

Crasmanilla on pitkä kokemus autoalan digitaalisista palvelutoteutuksista ja vankka näkemys autokaupan tulevaisuudesta.

Ilmastonmuutos, kaupungistuminen, kuluttajakäyttäytymisen muutos ja digitalisaatio ravistelevat autokaupan rakenteita.

Verkkopalveluita pyritään hyödyntämään uusilla ja innovatiivisilla tavoilla, ja asiakkaille halutaan mahdollistaa mahdollisimman pitkälle viety digitaalinen asiointi auton hankinnasta oheispalvelujen hyödyntämiseen. Eikä syyttä: auton hankintaan käytetystä ajasta suurin osa kuluu verkossa.

Uudenlaista autoilua, yksityisleasingia ja yhtenäisiä palvelukokemuksia

Suomessa autokauppa keskittyy perinteisesti vaihtoautoihin ja niiden ympärille rakennettuihin palveluihin. Kuluttajakäyttäytyminen on kuitenkin murroksessa ja perinteisen omistamisen sijaan monet ovat valmiita myös lyhytaikaisempaan omistamiseen. Tämä työntää palvelutarjontaa perinteisistä autokaupoista kohti joustavampia ratkaisuja, kuten yksityisleasing-sopimuksia.

Uusilla energialähteillä kulkevat autot yleistyvät ja autokauppojen on tuotava niihin liittyviä ratkaisuja kuluttajien tietoisuuteen.

Nopeassa kehityksessä mukana pysyminen vaatii autoalan toimijalta erinomaisen digitaalisen asiakaskokemuksen tarjoamista sekä myymälän ja verkkosivuston saumatonta yhdistämistä.

Kokemusta ja näkemystä autoalan ratkaisuihin

Crasmanilla on pitkä ja monipuolinen kokemus autoalan verkkopalveluiden suunnittelusta ja toteuttamisesta.

Tärkeiden autoasiakkuuksiemme myötä olemme kasvaneet autokaupan asiantuntijoiksi. Tunnemme hyvin autoalan nykytilan, kehityksen ja trendit. Toteutamme tutkimuksia ja julkaisemme tuloksia blogissamme ja Insight-julkaisussamme. Olemme olleet mukana muovaamassa autoalan standardeja ja rakentamassa ainutlaatuisia palveluratkaisuja, kuten Suomen ensimmäistä autojen verkkokauppaa ja käytettyjen autojen huutokauppaa.

Olemme integroituneet autoalan tärkeimpiin taustajärjestelmiin (AutoMaster, Autovista, WebSales, WebAuto) ja nähneet kaiken, mitä autoalan digitalisaatiossa on tapahtunut viime vuosien aikana. Siksi saatte Crasmanista yrityksellenne kumppanin, joka ymmärtää liiketoimintaanne ja pystyy rakentamaan juuri teille parhaiten sopivan palvelukokonaisuuden.

 

Haluatko kuulla lisää ratkaisuistamme autoalalle? Haluatko tietää, millaisia hyötyjä ja etuja yrityksesi voisi saavuttaa erilaisilla digitaalisilla ratkaisuilla?

Ota yhteyttä

Asiakkaitamme ja näkemyksiämme

Case

Vianor

Vianorin verkkokauppa taipuu helposti maakohtaisiin taustajärjestelmiin ja integraatioihin.

Lue lisää

Case

Laakkonen (nyk. Hedin Automotive)

Crasman toteutti Laakkoselle Suomen ensimmäisen autojen verkkokaupan.

Lue lisää

Case

Beely

Beelyn verkkokaupan sisällä sykkii Crasmanin luoma sydän.

Lue lisää

Crasman Insight

Kuukausimaksullinen autoilu ja omistamisen psykologia

Mitkä tekijät ohjaavat kuluttajien valintoja ja mitä autoliikkeiden tulisi seuraavaksi tehdä?

Lue lisää

Case

Beely

Beely halusi ketterästi skaalautuvan verkkopalvelun, joka tarjoaa kokonaan uudenlaisen asiakaskokemuksen.

Lue lisää

Case

Beely

Markkinat muuttuvat ja Beely vastasi - nopea reagointi dataan tuo tulosta.

Lue lisää

Creative Nerd

Autoalan osaaja Patrik Parviainen

Näköalapaikka autoalan digitaalisiin ratkaisuihin.

Lue lisää

Blogi

Varustelu on keino erottua

Varustetietojen merkitys autojen verkkokaupassa tulee varmasti kasvamaan.

Lue lisää

Blogi

Ilman asiakaskokemusta ei synny kauppaa

Onnistuneen asiakaskokemuksen rakentaminen verkkokauppaan ei ole rakettitiedettä.

Lue lisää

Blogi

Autokaupan analytiikka

Ostoputki autokaupassa on rahoituksineen ja hyvitystarjouksineen väistämättä tavallista verkkokauppaa monimutkaisempi.

Lue lisää

Blogi

Inbound-markkinointi

Lue blogistamme, mitä inbound-markkinointi on ja mitä hyötyjä sillä voi saavuttaa.

Lue lisää