Luottamus ja toimiva kommunikaatio ovat Crasmanin työkulttuurin valttikortteja.

Crasmanin kasvustrategi Nina Ritakallion erikoisalaa on löytää juuri oikeat digitaaliset ratkaisut asiakkaidemme liiketoiminnan kasvattamiseen. Helsingissä työskentelevä digitaalinen monitaituri hallitsee ja suunnittelee markkinoinnin ja maksetun näkyvyyden kokonaisuuksia sekä automaatiota.

“Kaikkein hienointa on, kun pystyy löytämään asiakkaillemme uusia tapoja, joilla he voivat kasvaa digikanavia hyödyntäen. Parhaat konstit ja työkalut löytyvät jatkuvan kokeilun kautta ja etukäteen määritettyjä mittareita seuraamalla. Näin pystytään aidosti perustamaan markkinointitoimenpiteet saatavilla olevaan dataan ja optimoimaan tekemistä jatkuvan kasvun saavuttamiseksi”, Ritakallio miettii.

Vaativillekin visioille löytyy toteuttaja

Aiemmin rahoitus- ja viestintäalalla työskennellyttä Ritakalliota viehätti Crasmanin ainutlaatuinen teknisen osaamisen ja liiketoimintaymmärryksen yhdistelmä.

“Tämän kokoisilla organisaatioilla ei monesti ole osaamista sekä liiketoiminnan kehittämisestä ja markkinoinnista että haastavista teknisistä toteutuksista ja käyttäjälähtöisestä suunnittelusta. Kun kuulin, että Crasmanille oli perusteilla kasvu- ja strategiatiimi, otin heti yhteyttä ja ilmaisin kiinnostukseni tehtävään. Uusien ratkaisujen kehittäminen on helppoa, kun talosta löytyy valmiudet toteuttaa teknisesti vaativiakin visioita”, Ritakallio miettii.

Crasmanin kokonaisvaltainen digitekeminen ei onnistuisi ilman työilmapiiriä, jossa luottamus ja kommunikaatio toimivat.

“Koen, että täällä jokaisen rooli hahmottuu joustavasti oman osaamisen ja mielenkiinnon kohteiden kautta. Crasmanilla on myös vahvana ‘tule sellaisena kuin olet’-kulttuuri. Tänne mahtuu monenlaisia persoonia, joita kaikkia yhdistää ammattitaito ja tietynlainen suoruus. Myös eri toimistojemme välinen yhteistyö pelaa harvinaisen hyvin”, Nina kertoo.

Automaation arvo jatkaa kasvuaan

Ritakallio näkee markkinoinnin automaation voittokulun jatkuvan lähivuosina. Samalla korostuu datan ja digitaalisten mittaristojen todellinen hyödyntäminen liiketoiminnan ohjaamisessa pelkän datan keruun sijaan.

“Markkinoinnin automaatiosta ja verkkopalvelujen personoinnista on puhuttu vuosikaudet, mutta nyt niiden arvoa ja käyttötarkoituksia ymmärretään jo perinteisemmissäkin suomalaisyrityksissä. Olennaista on oivaltaa, että markkinoinnin automaatio ja analytiikan tulkitseminen kytkeytyvät vahvasti asiakaskokemukseen ja sitä kautta koko liiketoiminnan kehittämiseen”, Ritakallio pohtii.

P.S. Vaikuttaako Crasmanin meininki houkuttelevalta? Olisitko kiinnostunut liittymään luovien nörttien porukkaamme? Katso tästä avoimet työpaikat tai jätä avoin hakemus!

Arttu Rantakärkkä avatar