Google Tag Manager on analyytikon ja verkkopalvelukehittäjän monitoimityökalu

Googlen tarjoamat palvelut näyttelevät tärkeää roolia verkkopalveluiden kehittäjien ja digitaalista markkinointia työkseen tekevien työkalupakissa. Vuonna 2012 julkaistu Google Tag Manager on vakiinnuttanut paikkansa analyytikkojen ja palvelukehittäjien monipuolisena linkkuveitsenä. Monelle palvelukehitystä tarkemmin tuntemattomalle Google Tag Managerin toimintaperiaate ja hyödyt ovat kuitenkin jääneet tuttua Google Analytics -työkalua vieraammiksi. Päätimme korjata asian tuottamalla tiiviin videon, jossa Google Tag Managerin idea ja toimintatapa esitellään.

Oheisella videolla läpikäydään GTM:n perusteet, asennus ja yksinkertainen Google Analytics -seurantakoodin asentaminen. 

Osa 1 – Google Tag Manager perusteet

 

Osa 2 – Google Analytics Events

 

Osa 3 – Täsmäseurantaa

 

Videot ovat osa laajempaa kokonaisuutta, jossa pureudutaan pintaa syvemmälle Google Tag Managerin hyödyntämisessä web-analytiikan kehittämisessä – eli pysy kuulolla!

Kaipaatko apua web-analytiikassa? Haluatko kuulla lisää analytiikkaratkaisuistamme ja niiden hyödystä yrityksellesi? 

Ota yhteyttä

Mika Sormunen avatar