EN | FI

Lomakevastausten tallentaminen tietokantaan

Määritellään lomakkeen tiedot tallennettavaksi tietokantaan, joten luodaan tietokanta ja lomakkeen kenttiä vastaavat kentät.

1. Luodaksesi uuden tietokannan osoita Tietokannat-otsakkeen lisäyspainiketta. 

stage_lomake_tietokanta1.png

2. Anna tietokannalle nimi ”Palautteet” ja Tallenna muutokset.

stage_lomake_tietokanta2.png

3. Luodaan kentät tietokantaan, joten valitse Kentät -näkymän ylälaidasta ”Lisää uusi kenttä”.

stage_lomake_tietokanta3.png

4. Syötä kentän nimi ja valitse kentän tyyppi valikosta.

stage_lomake_tietokanta4.png

5. Tässä esimerkissä kenttien nimet ja tyypit määritellään seuraavasti:

stage_lomake_tietokanta5.png

6. Tallenna muutokset.

7. Siirry takaisin lomakkeen asetuksiin klikkaamalla lomake-elementtiä sivulla. Valitse Tietokanta –valikosta aiemmin luotu tietokanta Palautteet.

stage_lomake_tietokanta6.png

8. Määritä vielä lomakkeen kenttiin, mihin tietokannan kenttiin tiedot tallennetaan aktivoimalla kenttä oikeassa sarakkeessa ja valitsemalla Tietokantakenttä –valikosta vastaava kenttä. Määritä valinnat kaikkien lomakkeen kenttien osalta samaan tapaan.

stage_lomake_tietokanta7.png

9. Tallenna muutokset.

Käyttäjien lähettämiä palautteita voidaan selata ja tarkastella siirtymällä Palautteet-tietokantaan osoittamalla Palautteet-tietokannan nimeä sivupuun Tietokannat-otsikon alta.

Tuen yhteystiedot

Crasmanin käyttäjätuki

Puh. +358 10 217 6984

Tukipalvelut

Käyttäjätukemme palvelee verkkopalvelujen ylläpitäjiä ja sisällön päivittäjiä kaikissa kysymyksissä.

Päivitys- ja muutosloki

Täältä löydät aina viimeisimpien Stage- ja Studio-versioiden muutoslokin.