Digitaalinen julkaisu ja web-to-print

Digitaalinen julkaisu ei ole pelkästään sisällön julkaisua useaan eri kanavaan, vaan se tehostaa sisällön tuotannon ja tarkistamisen työnkulkua sekä mahdollistaa käyttäjälle personoidun sisällön.

Monikanavajulkaisussa sisältö kootaan yhteen järjestelmään, jossa se myös tarkistetaan. Sisällön tuottamiseen ja tarkistamiseen voi samanaikaisesti osallistua useita henkilöitä. Yhdestä sisältölähteestä voidaan hallitusti julkaista sisältöä verkkoon, mobiiliin tai painokelpoisiin PDF-julkaisuihin. Esimerkiksi pörssiyhtiöiden vuosikertomukset hyödyntävät näitä kaikkia kanavia.

Personointi voi tarkoittaa julkaisun sisällön koostamista automaattisesti käyttäjästä tiedetyn tiedon perusteella tai  käyttäjä voi itsepalvelutuotteena koota itselleen haluamansa sisällöt. Käyttäjä voi esimerkiksi ladata itselleen tuotekuvastosta vain tietyt tuotteet sisältävän version. Yrityksen myyjä voi samalla työkalulla koota ja toimittaa asiakkaalle tarjouksen suosittelemistaan tuotteista aina ajantasaiseta tuotetiedosta.

Käyttökohteita

  • Vuosikertomukset ja raportit
  • Ammattilehdet, yritysjulkaisut ja asiakaslehdet
  • Tuotekatalogit ja -esitteet
  • Muut käyttäjälle personoidut julkaisut

Referenssejä

Ratkaisuun liittyvät asiakkaat

Ratkaisuun liittyvät teknologiat