HubSpot

HubSpot auttaa hankkimaan lisää asiakkaita

HubSpot tarjoaa paletin eri työkaluja, jotka auttavat yrityksiä lisäämään myyntiä, parantamaan verkkopalveluitaan ja tehostamaan markkinointiaan:


HubSpot CRM – helppokäyttöinen asiakkuudenhallintajärjestelmä

HubSpot Marketing Hub – julkaisujärjestelmä, markkinointityökalut ja analytiikkatyökalut

HubSpot Sales Hub – myynnin työkalut liidien -ja diilien hallintaan


Kerää asiakastiedot yhteen paikkaan automaattisesti

HubSpotin maksuttoman CRM järjestelmän avulla pysyt kärryillä jokaisen asiakkaan ja verkkosivuston kävijän tilanteesta. HubSpot CRM luo jokaiselle asiakkaalle aikajanan, johon kaikki asiakkaaseen liittyvä tieto kertyy.  

Saat kerättyä yrityksesi ja asiakkaan välisen viestinnän selaimeen asennettavan lisäosan avulla. Se kirjaa käydyt sähköpostikeskustelut puolestasi asiakkaan aikajanalle ja säästää aikaasi. Puhelut voit tallentaa automaattisesti HubSpotin mobiilisovelluksen avulla.

HubSpotin avulla säästät myyjien aikaa ja tunnistat potentiaalisimmat asiakkaat

HubSpot Marketing Hubin avulla myyjät näkevät, mitä sivuja asiakas on käynyt lukemassa ja mistä hän voisi olla kiinnostunut. Jos asiakas on esimerkiksi lukenut uuteen tuotteeseenne liittyvän blogin ja käynyt sen jälkeen kaksi kertaa katsomassa hinnastoanne, hän on todennäköisesti hyvin kiinnostunut uudesta tuotteestanne.

HubSpotilla voit myös pisteyttää sivuston kävijöitä sen perusteella, mitä toimia he tekevät sivustollanne. Pisteytyksen pohjalta saat automaattisesti listauksen kävijöistä, jotka täyttävät määrittämäsi ehdot.
Nämä listat ovat arvokas työkalu myynnille uusien asiakkaiden hankkimisessa. Keräämällä potentiaalisimmat kontaktit yhteen, myyjät voivat vähentää turhia puheluita ja keskittyä vain kaikista lupaavimpien kävijöiden kontaktoimiseen.

Markkinoinnin automaatio ja nurturointi auttaa muuttamaan kävijät asiakkaiksi

Nurturointi tarkoittaa asiakkaan auttamista ja suhteen vahvistamista ennen varsinaista ostotapahtumaa. Tavoitteena on, että vahvat suhteet muuttuvat asiakkuuksiksi, kunhan asiakas on valmis tekemään ostoksen. Nurturointia tehdään esimerkiksi asiakkaalle relevantilla sähköpostiviestinnällä.

Markkinoinnin automaatio tarkoittaa näiden toimintojen automatisointia. Käytännössä tämä voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että kun asiakas lataa tuotteeseenne liittyvän materiaalin sivustoltanne, hän siirtyy ennalta aikataulutettujen sähköpostiviestien vastaanottajaksi. Markkinoinnin automaatiolla voidaan tehdä vähemmällä vaivalla entistä personoidumpaa ja tehokkaampaa markkinointia.

Asiakaspolku näkyväksi HubSpotin analytiikan avulla

Asiakaspolku on asiakkaan matka ensimmäisestä kosketuksesta yritykseesi aina ostamiseen asti. Asiakaspolun voi jakaa kolmeen vaiheeseen: tietoisuus, harkinta ja päätöksenteko. Tarkoituksena on huomioida asiakkaan tilanne, kun häntä nurturoidaan eteenpäin asiakaspolulla kohti ostoa.

On myös hyvä huomioida, että monen yrityksen kohdalla asiakassuhde ei lopu (tai sen ei pitäisi loppua) yksittäiseen ostoon. Siinä tapauksessa asiakkaan nurturointi jatkuu kohti seuraavaa ostosta.

HubSpotin tarjoaman analytiikan ansiosta yksittäisen asiakkaan tilanne asiakaspolulla on helppo ottaa huomioon. Näet mitä asioita kukin asiakas on lukenut sivuiltasi ja mitä tietoja he ovat antaneet sinulle lomakkeiden kautta. Voit käyttää tietoa asiakkaan tekemisistä asiakaspolun vaiheen määrittelyyn ja tarjota oikeanlaista sisältöä eri asiakaspolun vaiheissa.

Inbound-markkinointi auttaa asiakasta

Inbound-markkinointi on metodologia, joka keskittyy asiakkaan auttamiseen jo ennen ensimmäistä ostosta. Monesti tämä auttaminen voi olla asiakkaan kannalta hyödyllisen informaation tarjoamista ilmaiseksi verkkosivustosi kautta. Inbound-markkinointi on kohdennettua yksilöille ja siinä otetaan huomioon asiakaspolun vaihe sekä asiakkaan profiili.

Vastineeksi hyödyllisestä informaatiosta Inbound-markkinoinnissa pyydetään usein asiakkaan yhteystietoja tai tietoa heidän yrityksestään. HubSpot tarjoaa älykkäitä lomakkeita, joiden avulla voit kysyä saman sivun avulla kävijöiltä eri asioita sen mukaan, mitä jo tiedät heistä.

HubSpotin helppokäyttöinen julkaisujärjestelmä kasvattaa kehitysnopeutta

HubSpotin Marketing Hub sisältää oman julkaisujärjestelmän, jolla koodaustaidottomatkin pystyvät luomaan helposti laskeutusmissivuja, blogikirjoituksia ja sähköposteja.

Verkkosivuston kävijöiden ohjaaminen asiakkaiksi on HubSpotin vahvuuksia. HubSpotin julkaisujärjestelmän ansiosta kuka tahansa voi rakentaa konversiopolkuja, joilla pyritään keräämään kävijöiden yhteystiedot.

HubSpotin analytiikka antaa sinulle hyvän kuvan siitä, mikä sivustolla toimii ja mikä ei toimi. Helppokäyttöisen julkaisujärjestelmän ansiosta sivuston kehittäminen analytiikan tuottaman tiedon pohjalta on nopeaa. Tämä mahdollistaa sivuston jatkuvan kehittämisen.

HubSpot hinnat ja käyttöönotto

HubSpotin hinta vaihtelee sen mukaan, mitä toiminnallisuuksia yrityksesi tarvitsee. Kaikkien tuotteiden (CRM, Marketing, Sales) kanssa pääsee maksutta alkuun, ja lisää ominaisuuksia saa yrityksen koon ja tarvittavien ominaisuuksien mukaan. Kuukausittaiset hinnat alkavat siis 0 eurosta kuukaudessa päätyen reiluun  2 200 euroon kuukaudessa.

Lisäksi kustannuksia tulee käyttöönotosta (Onboarding-maksusta) (joka voi olla jopa 4 000€). Tämän kulun voi kuitenkin välttää kokonaan tai saada halvemmalla ostamalla HubSpotin esimerkiksi Crasmanin tai jonkun muun HubSpot-partnerin kautta.

Crasman tarjoaa apua sopivan HubSpotin lisenssin valitsemisessa, käyttöönotossa ja kehittämisessä. 

Ota yhteyttä!