Strategia

Digitaalisen strategian voi tänä päivänä hyvin lyhentää pelkäksi strategiaksi.

Strategia on suunnitelma valittujen tavoitteiden saavuttamiseksi muuttuvassa toimintaympäristössä. Palveluiden sähköistämisen lisäksi Crasman toimii myös strategisena kumppanina ja digitaalisen liiketoiminnan tukena.

Tarkoituksemukaisella strategisella suunnittelulla voidaan saavuttaa esimerkiksi seuraavia hyötyjä:

  • Henkilöstö sitoutuu strategiaan, jota se on itse ollut suunnittelemassa
  • Tavoitteet konkretisoituvat ja ne sidotaan aikaan
  • Digitaalisesta liiketoiminnasta tulee mitattavaa ja sitä voidaan johtaa mielekkäästi

Mitä digitaalisella strategialla tarkoitetaan?

Digitaalisen liiketoiminnan strategia asettaa tavoitteet ja suunnitelman tavoitteiden saavuttamiseen. Lisäksi strategiaa suunniteltaessa on hyvä luoda tiekartta, josta voidaan seurata tavoitteiden etenemistä. Strategia ottaa kantaa digitaalisen liiketoiminnan neljään osa-alueeseen:

  1. Asiakaskokemus
  2. Verkkokauppa
  3. Tuotetiedonhallinta
  4. Liiketoiminnan prosessien digitalisointi

Crasman strategisena kumppanina

Crasmanin strategiatyö perustuu kolmeen periaatteeseen. Strategian tulee olla:

  • Ymmärrettävä – Strategian voi lukea ja ymmärtää, kun tuntee yrityksen liiketoimintaa.
  • Tiivis – Strategian lukemiseen menee enintään kymmenen minuuttia.
  • Päivitettävä – Strategia on helppo päivittää säännöllisesti.

Strategisena kumppanina Crasman pyrkii kouluttavaan yhteistyöhön, jossa asiakkaan omaa osaamista pyritään kehittämään.

Kiinnostuitko? Haluatko kuulla lisää digitaalisen strategian tarjoamista eduista yrityksellesi?

Ota yhteyttä

Lisää aiheesta

Case

Palmia

Crasman on Palmialle kokonaisvaltainen verkkoviestinnän strateginen ja tekninen kumppani.

Lue lisää

Palvelu

Sisältöstrategia

Sisältöstrategia nivoo yhteen yrityksen tavoitteet, vahvuudet, kohderyhmät ja ostajapersoonat selkeällä tavalla.

Lue lisää

Case

Hakki Pilke

Perinteikäs klapikonevalmistaja valloittaa Pohjois-Amerikan markkinoita yhteistyössä Crasmanin kanssa.

Lue lisää

Blogi

Pitää uskaltaa kysyä "miksi"

Toimivan digitaalisen palvelun rakentaminen vaatii, että palikat pysyvät käsissä käytännön yksityiskohdista strategian syvälliseen ymmärtämiseen.

Lue lisää