Web-to-Print

Perinteisten printtiesitteiden tarve on vähentynyt huomattavasti, mutta toisinaan fyysiselle kuvastolle on edelleen käyttöä. Lisäksi erilaiset digitaaliset pdf-julkaisut ovat kasvattaneet suosiotaan. Onneksi esitteiden taittamisen ei tarvitse enää olla monimutkainen ja hidas prosessi, sillä automaattitaiton avulla pystytään hyödyntämään jo olemassa olevaa sisältöä.

Automaattitaiton avulla voidaan saavuttaa säästöjä sekä luodaan yhdenmukaisia tiedostoja, jotka noudattavat yrityksen brändiä.

Esitteiden taittaminen perinteisin menetelmin on pitkä prosessi, joka usein vaatii ulkopuolisen suunnittelijan käyttämistä. Kun esite pitäisi jo julkaista, saattaa siitä vielä löytyä pieniä virheitä tai jo vanhentuneita tuotetietoja, jotka vain suunnittelija pystyy korjaamaan.  

Automaattinen taitto tuo verkkokaupan tiedot printtiin

Katalogien, esitteiden, tuotekorttien ja myyjien tarjousten taittamisen automatisointi vapauttaa henkilöresursseja manuaalisesta taitosta liiketoiminnan kannalta merkityksellisempiin tehtäviin, kun jokaista tuotekuvaa tai -tietoa ei tarvitse erikseen lisätä käsin. Kun rikas tuotetieto on kertaalleen syötetty yrityksen tuotetiedonhallintajärjestelmään, saadaan se sieltä vaivattomasti valmiiksi määriteltyihin taittopohjiin.

Keskitetysti toteutettu aineistonhallinta auttaa pitämään tiedot aina ajan tasalla, jolloin vältetään valmiiksi vanhentuneiden esitteiden tulostaminen. Näin esimerkiksi fyysinen katalogi vastaa tiedoiltaan aina verkkokaupan tai -sivuston tarjontaa.

Kuinka web-to-print toimii?

Automaattisen taiton hyödyntäminen vaatii tuotetietojen keskitettyä tallentamista esimerkiksi PIM-järjestelmään. Tallennettu materiaali voidaan kerätä automaattisesti yhteen ja muotoilla haluttujen tyylien mukaisesti yrityksen ilmettä mukailevaan pdf-dokumenttiin.

Dokumentin ulkoasua voidaan muokata lähes rajattomasti ja saavuttaa käsin taitetun esitteen vaikutelman ilman erillisiä taitto-ohjelmistoja. Näin suunnittelijalta vapautuu aikaa esimerkiksi esitteen ulkoasun suunnittelemiseen. 

Kertaalleen suunniteltua ulkoasua voidaan hyödyntää niin kauan kuin yritys kokee sen mielekkääksi. Lisäksi voidaan suunnitella erilaisia pohjia esimerkiksi kampanjoita varten. Messuille suuntaava myyjä pystyy keräämään haluamansa tuotteet koriin ja tulostamaan niistä katalogin valitsemaansa pohjaa hyödyntäen. Automaattisen web-to-print-järjestelmän etuna on esitteiden kasaaminen nopeasti ja vaivattomasti.

Useat kieliversiot mukaan vaivattomasti

Kun tuotetiedot on kertaalleen syötetty yrityksen järjestelmään, onnistuu niiden tuominen kuvastoihin vaivattomasti, eikä myyjän tarvitsee osata itse versiossa käytettävää kieltä. Esite muodostetaan automaattisesti senhetkisistä tuotetiedoista, joten myyjä voi olla varma tietojen ajantasaisuudesta.

Mikäli tuotetiedoissa havaitaan käännösvirheitä, voidaan korjaukset tehdä suoraan tuotehallintaan, jolloin korjaus päivittyy samanaikaisesti kaikkialle missä tuotetietoja esitetään. Mahdollisten korjausten jälkeen katalogi on vaivatonta tulostaa uudelleen, eikä aikaa vieviä tarkastuskierroksia tarvita.

Kiinnostuitko? Haluatko kuulla lisää siitä, miten web-to-print-toiminnallisuus voisi auttaa liiketoimintaasi? 

Ota yhteyttä

Lisää aiheesta

Teknologia

Crasman Studio

Nykyaikainen ratkaisu aineistonhallintaan on monipuolinen ja vastaa markkinointiviestinnän moderneihin tarpeisiin.

Lue lisää

Case

Case Halti

Halti tuottaa myyntitarjouksensa helposti ja nopeasti. PDF-tarjouksiin saadaan tuotteen tärkeimmät tiedot, varaston saatavuus ja tuotekuvat.

Lue lisää

Blogi

Tuote-esitteiden automaattinen taitto verkosta

Kerran suunniteltua ulkoasua voi hyödyntää niin kauan, kun se sopii yrityksen brändiin.

Lue lisää