Perinteisten printtiesitteiden tarve on vähentynyt huomattavasti, mutta toisinaan fyysiselle kuvastolle on edelleen käyttöä. Onneksi esitteiden taittamisen ei tarvitse enää olla monimutkainen ja hidas prosessi, sillä automaattitaiton avulla pystytään hyödyntämään jo olemassa olevaa sisältöä.
Automaattitaiton avulla voidaan saavuttaa säästöjä, kun manuaalisen työn määrä vähenee ja esitteitä pystytään tulostamaan vain tarvittava määrä.
Esitteiden taittaminen perinteisin menetelmin on pitkä prosessi, joka usein vaatii ulkopuolisen suunnittelijan käyttämistä. Kun esite pitäisi jo lähettää painoon, saattaa siitä vielä löytyä pieniä virheitä tai jo vanhentuneita tuotetietoja, jotka vain suunnittelija pystyy korjaamaan. Lukuisten integraatioiden jälkeen yksittäisen tuotekatalogin hintalappu voi paisua erittäin kalliiksi.
Katalogien taittamisen automatisointi vapauttaa henkilöresursseja manuaalisesta taitosta liiketoiminnan kannalta merkityksellisempiin tehtäviin, kun jokaista tuotekuvaa tai -tietoa ei tarvitse erikseen lisätä käsin. Kun rikas tuotetieto on kertaalleen syötetty yrityksen tuotetiedonhallintajärjestelmään, saadaan se sieltä vaivattomasti esimerkiksi messuja varten luotavaan kuvastoon.
Keskitetysti toteutettu aineistonhallinta auttaa pitämään tiedot aina ajan tasalla, jolloin vältetään valmiiksi vanhentuneiden esitteiden tulostaminen. Näin fyysinen katalogi vastaa tiedoiltaan aina verkkokaupan tai -sivuston tarjontaa.
Automaattisen taiton hyödyntäminen vaatii tuotetietojen keskitettyä tallentamista esimerkiksi PIM-järjestelmään. Tallennettu materiaali voidaan kerätä automaattisesti yhteen ja muotoilla haluttujen tyylien mukaisesti yrityksen ilmettä mukailevaan PDF-dokumenttiin.
Dokumentin ulkoasua voidaan muokata lähes rajattomasti ja saavuttaa käsin taitetun esitteen vaikutelman ilman erillisiä taitto-ohjelmistoja. Näin suunnittelijalta vapautuu aikaa esimerkiksi esitteen ulkoasun suunnittelemiseen.
Kertaalleen suunniteltua ulkoasua voidaan hyödyntää niin kauan kuin yritys kokee sen mielekkääksi. Lisäksi voidaan suunnitella erilaisia pohjia esimerkiksi kampanjoita varten. Messuille suuntaava myyjä pystyy keräämään haluamansa tuotteet koriin ja tulostamaan niistä katalogin valitsemaansa pohjaa hyödyntäen. Automaattisen web-to-print-järjestelmän etuna on esitteiden kasaaminen nopeasti ja vaivattomasti.
Kun tuotetiedot on kertaalleen syötetty yrityksen järjestelmään, onnistuu niiden tuominen kuvastoihin vaivattomasti, eikä myyjän tarvitsee osata itse versiossa käytettävää kieltä. Esite muodostetaan automaattisesti senhetkisistä tuotetiedoista, joten myyjä voi olla varma tietojen ajantasaisuudesta.
Mikäli tuotetiedoissa havaitaan käännösvirheitä, voidaan korjaukset tehdä suoraan tuotehallintaan, jolloin korjaus päivittyy samanaikaisesti kaikkialle missä tuotetietoja esitetään. Mahdollisten korjausten jälkeen katalogi on vaivatonta tulostaa uudelleen, eikä aikaa vieviä tarkastuskierroksia tarvita.
Kiinnostuitko? Haluatko kuulla lisää siitä, miten web-to-print-toiminnallisuus voisi auttaa liiketoimintaasi?
Teknologia
Nykyaikainen ratkaisu aineistonhallintaan on monipuolinen ja vastaa markkinointiviestinnän moderneihin tarpeisiin.
Lue lisääCase
Halti tuottaa myyntitarjouksensa helposti ja nopeasti. PDF-tarjouksiin saadaan tuotteen tärkeimmät tiedot, varaston saatavuus ja tuotekuvat.
Lue lisääBlogi
Kerran suunniteltua ulkoasua voi hyödyntää niin kauan, kun se sopii yrityksen brändiin.
Lue lisää