Blogi – Digitaalisen menestyksen rakennuspalikoita – Crasman

Liiketoimintaasi syvällisesti ymmärtävä kumppani on henkilöstövuokrauksen vaihtoehto

Kirjoittanut Samuli Hokkanen | Dec 31, 2021 8:43:00 AM

Vuosi 2021 oli it-alalla voimakkaan kasvun aikaa – niin myös meillä Crasmanilla. Uusia työntekijöitä aloitti kuluvan vuoden aikana 19 ja vuoden lopussa meitä oli yhteensä jo 92. Vuoden 2022 alussa ylitettiin sadan ammattilaisen rajapyykki. Koossa on upea porukka suunnittelemassa ja toteuttamassa tulevaisuuden verkkokaupankäynnin toimintamalleja ja teknisiä ratkaisuja.

Digitaalisen kaupankäynnin polulle hyvissä ajoin lähteneet yritykset panostavat alkavana vuonna palveluidensa kehittämiseen aiempaakin voimakkaammin. Tämän myötä asiakaskokemuksen laatu ja sen tuoma kilpailuetu kasvavat entisestään digitalisaatioon satsaavien hyväksi. Teknologiaa, liiketoimintaa ja ihmisten käyttäytymistä ymmärtävät asiantuntijat – luovat nörtit – ovat edelleen tämän muutoksen tekijöitä.

Operatiivinen johtajamme Olli Maksimainen kirjoitti jo pari vuotta sitten näin:
“Työ vaatii tekijänsä, digitalisaation tapauksessa luovan nörtin, joka konseptoi, suunnittelee ja toteuttaa uudet sähköiset prosessit. Nörttien niukkuudesta aiheutuu yrityksille haaste, mistä löytää osaavimmat luovat nörtit omiin kehityshankkeisiin?”

Crasmanilla on nähty pysyvien tiimien merkitys

Osaavien ihmisten niukkuus on asiakkaalle ja toimittajalle ajankohtaisempi haaste kuin koskaan: projekteja on markkinoilla enemmän kuin tekijöitä, ja nykytrendin mukaan asiantuntijat vuokrataan tekemään niitä. Oma arvonsa on kuitenkin sillä, että pitkäjänteistä kehitystyötä tekee sama tiimi. Silloin työssä karttunut osaaminen ja ymmärrys liiketoiminnasta tulee täysimääräisesti asiakkaan käyttöön.

Toimitusjohtajan roolissa kytken omat tavoitteeni tämän haasteen esittämien isojen kysymysten ratkaisemiseen:

  1. Kuinka luoda alalle kiinnostava työpaikka, jossa tehtävistään motivoituneet ja aidon yhteisön muodostavat ammattilaiset suunnittelevat ja kehittävät asiakkaidensa liiketoimintaa pitkäjänteisesti parhailla mahdollisilla työkaluilla ja teknologioilla?
  2. Kuinka rakentaa palveluidensa kehitykseen panostaville asiakkaille tiimejä, joiden saatavuuteen ja poikkeuksellisen syvälliseen verkkokaupankäynnin osaamiseen he haluavat sitoutua?

Crasmanin tapa toimia on ponnistaa alan henkilöstövuokraukseen kallellaan olevaa trendiä vastaan: työntekijän CV ei ole meidän tuotteemme. Kollektiivinen ajattelumme, laadukkaat projektitoimitukset ja asiakastiimien jatkuva kehitystyö ovat. Lyhyiden työjaksojen sijaan haluamme ja osaamme rakentaa kumppanuuksia, joissa asiakas hyötyy tiimille karttuvasta osaamisesta pitkäjänteisesti. Uskomme, että tämä yhdistelmä on paras mahdollinen sekä asiakkaille että ammattilaisille.