Betonialan maailmanlaajuinen toimija Peikko uudisti verkkopalvelunsa tavoitteenaan tuoda esiin yhtenäinen brändi ja asiakaslupaus.

Kaikkiaan 32 maassa toimiva Peikko halusi luoda samalla paikallisille maaorganisaatioille aiempaa paremmat mahdollisuudet tuottaa omia sisältöjä ja tarjota paikallista väriä asiakkailleen. Tuotetietojen ja dokumenttien keskitetty hallinta auttoi tavoitteen saavuttamisessa.

Verkkopalvelu tukee myyntiä ja markkinointia

-Sisällöllisesti verkkopalvelu-uudistuksessa haluttiin keskittyä asiakasnäkökulmaan ja asiakkaan saamiin hyötyihin, kertoo Peikon markkinointijohtaja Molli Nyman.

-Peikon missio on tehdä rakennusprosessista helpompi, nopeampi ja turvallisempi. Verkkopalvelun uudistuksen toinen tavoite oli oikeastaan sama – helposti hallinnoitava, nopea ja teknisesti fiksu toteutus.

Tavoitteena oli toteuttaa toimialan paras verkkopalvelu, joka tukee tehokkaasti Peikon myyntiä ja markkinointia. 

 

"Verkkopalvelun brändin ja asiakaslupauksen on oltava globaalisti yhtenäinen.
MOLLI NYMAN, markkinointijohtaja

Keskitetty ratkaisu auttaa paikallisia toimijoita

-Koko sisältö rakennettiin palvelemaan asiakkaitamme. Kokonaisuuden osaksi tuotiin myös referenssisivusto, joka oli laadittu omana projektinaan Crasmanin kanssa jo aiemmin. Se olikin valtava urakka, mutta 600 upeaa referenssiä ovat jo osoittaneet voimansa loistavana myynnin työkaluna, toteaa Molli Nyman.

-Verkkopalvelun brändin ja asiakaslupauksen on oltava maailmanlaajuisesti yhtenäinen. Toteutuksessa haluttiin siis varmistaa, että tekniset tiedot ja dokumentit hallinnoidaan ja tuodaan verkkopalveluun keskitetysti. Samalla maatoimistoille haluttiin kuitenkin luoda aiempaa paremmat mahdollisuudet ehdottaa ja tuottaa omia sisältöjään. Näin varmistettaisiin, että verkkopalvelu tarjoaa asiakkaille myös tärkeää paikallista väriä. 

 

peikko

Peikko.com viestii yhtenäisesti

Lopputuloksena syntyi uudistettu Peikko.com, joka tarjoaa oikeaa sisältöä oikeille käyttäjäryhmille oikeaan aikaan ympäri maailman. Sivuston brändi ja viesti on yhtenäinen, ja asiakkaille on tarjolla myös paikallista sisältöä. Sisältöjen ja kieliversioiden raskas hallinnointi keveni fiksun teknisen toteutuksen avulla.

Crasmanin Stage ja Studio -julkaisualustan monipuolinen räätälöitävyys mahdollisti selkeästi aiempaa tehokkaamman ja helpomman tavan tuottaa sisältöä.

 

Peikko Groupin logo

 

Crasman avatar