Sisällön tuottaminen on digitaalisen markkinoinnin keskiössä, kun asiakkaita pyritään houkuttelemaan ja siirtämään eteenpäin asiakaspolulla. Laadukkaista sisällöistä on harvemmin haittaa, mutta todelliseen arvoon ne nousevat hyvän sisältöstrategian kautta.
Sisältöstrategia liittyy vahvasti digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun ja yrityksen näkemykseen omasta asemastaan pitkällä aikavälillä. Sisältöstrategia nivoo yhteen yrityksen tavoitteet, vahvuudet, kohderyhmät ja ostajapersoonat selkeällä tavalla, jonka pohjalta voidaan tehdä sisältösuunnitelma ja toteuttaa sisällöntuotantoa. Sisältöstrategialla on myös sisäinen tehtävä kertoa yrityksen työntekijöille mihin sisällöillä pyritään ja miksi sitä tehdään.
Yleinen virhe sisältöjä luotaessa on tuottaa yrityksen kannalta kiinnostavaa materiaalia, joka ei kuitenkaan tuota asiakkaalle mitään lisäarvoa. Yrityksen tyky-päivästä tehty blogipostaus voi vedota omiin työntekijöihin, mutta potentiaalista asiakasta se tuskin kiinnostaa. Pahimmillaan epäkiinnostava sisältö voi toimia jopa yritystä vastaan.
Sisältöstrategiaa laadittaessa tulisi miettiä ainakin seuraavia asioita:
Kiinnostuitko? Haluatko kuulla lisää sisältöstrategian tarjoamista mahdollisuuksista ja tuloksista yrityksellesi?
Case
Happysignals kulkee kohti personoitua verkkosivustoa.
Lue lisääPalvelu
Onnistunut digimarkkinointi vaatii oikeita sisältöjä juuri oikeaan aikaan.
Lue lisääBlogi
HubSpot-tiimi varmistaa, että asiakkaiden liiketoimintaprosessit sujuvat, asiakaskokemus on laadukas ja yritysjohdolla on näkymä kokonaisuuteen.
Lue lisääTeknologia
HubSpot tarjoaa monipuolisia työkaluja digitaaliseen markkinointiin ja sisältöjen julkaisemiseen.
Lue lisääBlogi
Crasmanin inbound-tiimi myllää digipalvelujen pölyttyneitä ajattelumalleja.
Lue lisää