Helppokäyttöinen ja lisäarvoa tuottava verkkopalvelu syntyy ottamalla huomioon käyttäjän todelliset tarpeet suunnittelun alusta alkaen.
Käyttäjälähtöinen suunnittelu perustuu käyttäjän asettamiseen keskiöön sovellusta, palvelua, kokemusta, esinettä tai asiaa suunniteltaessa. Käytännössä suunnittelijan tulee ottaa huomioon käyttäjän toiveet ja tarpeet läpi suunnitteluprosessin. Käyttäjälähtöisesti suunniteltu lopputuote on helppokäyttöinen sekä käyttäjälleen hyödyllinen.
Positiivinen käyttökokemus jättää asiakkaalle muistijäljen, joka vaikuttaa hänen ostopäätöksiinsä myös tulevaisuudessa ja synnyttää suoraan liikevaihtoa. Hyvä suunnittelu todella näkyy viivan alla!
Käyttäjälähtöisessä suunnittelussa ei riitä, että suunnittelijan mielestä toteutus on toimiva, vaan ratkaisujen tulee perustua todellisten käyttäjien tarpeisiin. Käyttäjien tarpeista voidaan päästä selville esimerkiksi seuraavien menetelmien avulla:
Käyttäjälähtöiseen suunnitteluun liittyy olennaisesti jatkuvuus. Projektin aluksi tehty selvitys käyttäjien tarpeista ei takaa laadukasta käyttäjäkokemusta enää kuukausien saati vuosien päästä palvelun lanseeramisesta.
Crasmanin suunnittelu perustuu projektin alusta alkaen käyttäjän tarpeiden palvelemiseen sekä jatkuvaan kehittämiseen, jotta asiakkaille voidaan aina tarjota paras mahdollinen käyttökokemus.
Haluatko kuulla lisää käyttäjälähtöisestä suunnittelusta ja Crasmanin suunnittelupalveluista?
Blogi
Verkkopalvelun ostaminen ja hankinnan kilpailuttaminen ovat ratkaiseva osa onnistuneessa lopputuloksessa.
Lue lisääPalvelu
Onnistunut käyttöliittymä huomioi käyttäjien tarpeet.
Lue lisääBlogi
A/B-testaus on luotettava tapa saada dataa verkkopalvelun toimivuudesta ja vierailijoiden käyttäytymisestä.
Lue lisää