Verkosta ostaminen on suositumpaa kuin koskaan aikaisemmin. Vuonna 2017 lähes kaksi kolmesta 16–64-vuotiaasta suomalaisesta oli tehnyt ostoksia verkossa edeltävien kolmen kuukauden aikana

Yritysmaailma seuraa tätä kehitystä tiiviisti perässä ja B2B-kauppoihin kohdistuu samanlaisia odotuksia kuin kuluttajakauppaankin. Asiakkaat toivovat laadukkaita tuotetietoja, selkeitä ostopolkuja ja älykkäitä tarjouksia. Palveluntarjoajien ja tuotteiden vertailussa ja harkinnassa käyttäjäkokemuksella on suuri merkitys.

Henkilökohtaisen myyntityön rinnalla nopea ja helppokäyttöinen verkkokauppa on tärkeä lisä yrityksen palvelukanaviin.

Onnistunut verkkokauppa tuo asiakkaalle lisäarvoa

Millainen sitten on onnistuneen ja skaalautuvan verkkokaupan resepti?

Ihanteellisesti verkosta ostaminen on hauskaa, helppoa ja nopeaa. Jotta tämä toteutuisi, verkkokaupassa on oltava monipuoliset ja tarkat tuotetiedot. Parhaimmillaan kauppa auttaa asiakasta löytämään etsimänsä tuotteet ja kenties myös jotakin uutta. Kun oikeat tuotteet löytyvät, ostopolun tulee olla helppo ja lyhyt.

Verkkokaupan on oltava teknisesti varma. Kaupan nopeus on tärkeää sekä käyttäjän että hakukonenäkyvyyden kannalta. Löydettävyys ja hakukoneoptimointi, analytiikka sekä markkinointi eri kanavissa ovatkin aina osa verkkokaupan suunnittelua, toteutusta ja jatkokehitystä.

Asiakasyrityksen näkökulmasta onnistunut verkkokauppa paitsi myy hyvin, on myös helppo ylläpitää ja laajentaa uusia vaatimuksia vastaavaksi. Jatkuva kehitys on onnistuneen verkkokaupan edellytys.

Oletko kiinnostunut verkkokaupan perustamisesta? Haluatko kuulla lisää ratkaisuistamme ja toteutuksistamme? 

Ota yhteyttä