Facebookilla on valtava käyttäjämäärä sekä maailmalla että Suomessa. Suuri käyttäjämäärä ei kuitenkaan itsessään takaa tuloksia, vaan massasta tulee löytää kaikista potentiaalisimmat asiakkaat.
Facebook-mainonnasta tulevat väkisinkin mieleen erilaiset “tykkää ja jaa” -kampanjat, joiden suosio on onneksi hiljalleen hiipumassa. Facebook on tehnyt algoritmiinsa muutoksia, jotka määrittelevät, mitä käyttäjille näytetään. Algoritmimuutoksen myötä onkin arvioitu, että yrityksen Facebook-sivu tavoittaa julkaisuillaan vain noin 10–15 prosenttia sivustosta tykänneistä henkilöistä.
Muutoksella Facebook pyrkii lisäämään maksettua mainontaa eli myymään enemmän mainostilaa. Toisin sanoen: mikäli yritykset haluavat näkyä Facebookissa, ne ovat pakotettuja ostamaan mainontaa.
Facebook soveltuu kaikenlaisille yrityksille, sillä alusta mahdollistaa monenlaisten mainosten tuottamisen samanaikaisesti sekä Facebookiin että Instagramiin. Yksinkertaisimmillaan Facebook-mainos voi olla yrityksen Facebook-sivu, joka helpottaa yrityksen löydettävyyttä sekä lisää tunnettuvuutta. Erilaisia mainosmuotoja ovat:
Facebookilla on valtava käyttäjämäärä sekä maailmalla että Suomessa. Suuri käyttäjämäärä ei kuitenkaan itsessään takaa tuloksia, vaan massasta tulee löytää kaikista potentiaalisimmat asiakkaat.
Mainosten kohdentamisessa Facebook on ylivoimainen, sillä se mahdollistaa kohdentamisen muun muassa seuraavilla perusteilla:
Kenties mielenkiintoisin Facebookin tarjoama kohdentamiskeino on mahdollisuus tavoittaa samankaltaiset ihmiset. Facebookilla on valtava määrä dataa, jonka perusteella se tunnistaa käyttäjien yhteneväisyyksiä. Samankaltaisuuteen perustuvien kohderyhmien avulla on vaivatonta tavoittaa suuri määrä erittäin potentiaalisia asiakkaita.
Crasman on kokenut Facebook-kumppani ja hyödynnämme Facebookia monipuolisesti osana inbound-markkinointistrategiaa.
Kiinnostuitko? Haluatko kuulla lisää inbound-markkinoinnista?
Opas
Inbound-markkinointi perustuu asiakkaan kuuntelemiseen ja auttamiseen ennen varsinaista ostopäätöstä.
Lue lisääPalvelu
Digitaalisen liiketoiminnan strategia asettaa tavoitteet ja suunnitelman tavoitteiden saavuttamiseen.
Lue lisääBlogi
Crasmanin inbound-tiimi toteuttaa kokonaisvaltaisia digitaalisen markkinoinnin palveluja.
Lue lisää