Kasvuhakkerointi on jatkuva prosessi, jolla tavoitellaan mahdollisimman tehokkaita keinoja uusien asiakkaiden hankkimiseksi.
Kasvuhakkerointi on yhdistelmä digitaalisten palveluiden teknistä kehittämistä, sisällön optimointia ja digitaalisen markkinoinnin hyödyntämistä jatkuvan kasvun aikaansaamiseksi. Sen ytimessä on niukoilla resursseilla toimiminen, joka pakottaa luovaan ja analytiikkaan perustuvaan tekemiseen sekä uusien asioiden kokeilemiseen.
Suurten markkinointipanostusten ja -budjettien sijaan kasvuhakkerointi pohjautuu datan avulla tehtyihin kokeiluihin. Kasvuhakkeroinnissa pyritään keksimään epätavanomaisia ideoita ja hyödyntämään teknologioita tulosten saavuttamiseksi.
Nopeisiin testijaksoihin perustuvassa mallissa kokeillaan, analysoidaan ja kehitetään, jolloin ajan myötä ideasta jalostuu toimiva ja kasvua tuova menetelmä.
Kasvuhakkerointi on kustannustehokas keino tehostaa yrityksen inbound-markkinointia. Se tukee myynnin ja markkinoinnin ponnisteluita näiden tavoitellessa ostopolulla eteneviä asiakkaita. Kasvuhakkeroinnissa optimoidaan koko ostoprosessi tietoisuuden herättämisestä ostopäätökseen ja transaktion jälkeiseen aikaan saakka.
Kasvuhakkeroinnissa tavallisia menetelmiä ovat:
Lisäksi kasvuhakkeroinnissa hyödynnetään paljon sosiaalista mediaa, hakukonemarkkinointia ja -optimointia sekä Facebookin ja LinkedInin maksettua mainontaa. Kasvuhakkeroinnissa käytettäviä työkaluja ovat muun muassa:
Crasman tarjoaa kasvuhakkeroinnin palveluita läpinäkyvästi, jolloin asiakas omistaa omat mainostilinsä ja pystyy tarkasti seuraamaan mediaan ja Crasmanin toimiin käytettyjä rahavirtoja.
Palvelumme lähtökohtana on toimia kouluttaen, jotta asiakasyrityksen oma markkinointi pystyy kehittämään samalla omaa osaamistaan. Toteutamme toki myös “avaimet käteen”-ratkaisuja.
Kiinnostuitko kasvuhakkeroinnista? Haluatko kuulla lisää sen tarjoamista mahdollisuuksista yrityksellesi?
Teknologia
HubSpot tarjoaa työkaluja, jotka auttavat yrityksiä lisäämään myyntiä, parantamaan verkkopalveluitaan ja tehostamaan markkinointiaan.
Lue lisääPalvelu
Onnistunut inbound-markkinointi johtaa asiakkaan ja yrityksen väliseen luottamukselliseen suhteeseen.
Lue lisääBlogi
Google suosii hakukonetuloksissaan verkkosivuja, joita se pitää teknisesti laadukkaana.
Lue lisää