LinkedIn-mainonta

LinkedIn-mainonta soveltuu erityisesti yritysten väliseen B2B-markkinointiin.

Ammattilaisten yhteisöpalveluna LinkedIn on paras alusta tavoittaa yritysten päättäjät ja ratkaisuihin vaikuttavat portinvartijat.

Mitä on LinkedIn-mainonta?

LinkedIn-mainonta on maailman suurimmassa ammattilaisten yhteisöpalvelussa eli LinkedInissä tapahtuvaa mainontaa. Mainosmuotoja on useita erilaisia, jolloin asiakas voidaan tavoittaa aina asiakaspolkuun sopivimmalla keinolla. 

  • Sponsoroidut päivitykset ovat natiivimainonnan kaltaisia päivityksiä, jotka näkyvät kohdeyleisön uutisvirrassa.
  • Suoraviestit ovat suoria viestejä kohdeyleisön InMailiin. Lähetä vain kiinnostavaa sisältöä – vältä spämmiä!
  • Display-mainokset ovat perinteisiä bannerimainoksia, jotka soveltuvat hyvin tietoisuuden levittämiseen.
  • Tekstimainokset ovat lyhyitä tekstejä tai tekstin ja kuvan yhdistelmiä, jotka näkyvät LinkedInin oikean reunan bannerissa.
  • Dynaamiset mainokset syntyvät, kun LinkedIn hakee tietoja käyttäjästä ja muodostaa personoidun mainoksen, joka voi sisältää esimerkiksi käyttäjän kuvan tai työnimikkeen.

Miksi tehdä LinkedIn-mainontaa?

LinkedIn-mainostamista suositellaan erityisesti B2B-yrityksille, jotka haluavat tavoittaa päättävissä rooleissa toimivat ihmiset. Myös kuluttajakauppaan erikoistuneet yritykset voivat löytää mahdollisuuksia, sillä LinkedInin avulla on mahdollista tehdä esimerkiksi mielikuva- ja rekrytointikampanjoita. LinkedIn-mainonnan tärkeimpiä etuja ovat:

  • Kohdentaminen. LinkedIn mahdollistaa kohdentamisen demografioiden lisäksi esimerkiksi työkokemuksen, -paikan ja -tehtävän perusteella.
  • Mittaaminen ja seuraaminen. LinkedInissä mainostaminen on erittäin tarkasti mitattavaa. Mainosten ostaminen perustuu huutokauppaan, ja taktiikan voi valita joko klikkausten, näyttöjen tai lähetettyjen viestien mukaan.
  • Kustannustehokkuus. LinkedIn-mainonta on helppoa ja tehokasta. Voit aloittaa ja lopettaa milloin vain.

Crasman ja LinkedIn-mainonta

Kiinnostuitko LinkedIn-mainonnasta? Crasman toimii kouluttavana kumppanina LinkedIn-markkinoinnissa. Projektin käynnistämisen jälkeen tavoitteena on, että asiakasyritys kykenee tekemään omatoimisesti LinkedIn-mainontaa, jota Crasman tukee kuukausittaisilla toimilla.

Parhaat tulokset saadaan, kun LinkedIniä hyödynnetään osana laajempaa inbound-suunnitelmaa.

Haluatko kuulla lisää LinkedIn-mainonnasta ja inbound-markkinoinnista?

Ota yhteyttä

Lisää aiheesta

Palvelu

Inbound-markkinointi

Inbound-markkinointi perustuu asiakkaan kuuntelemiseen ja auttamiseen ennen varsinaista ostopäätöstä...

Lue lisää

Palvelu

Sisältöstrategia

Laadukkaista sisällöistä on harvemmin haittaa, mutta todelliseen arvoon ne nousevat hyvän sisältöstr...

Lue lisää