HubSpot auttaa hankkimaan lisää asiakkaita

HubSpot on yksi maailman suosituimmista markkinoinnin automaation alustoista.

HubSpot tarjoaa kattavan paletin erilaisia työkaluja, jotka auttavat yrityksiä lisäämään myyntiä, parantamaan verkkopalveluitaan ja tehostamaan markkinointiaan:

  • HubSpot CRM – helppokäyttöinen asiakkuudenhallintajärjestelmä
  • HubSpot Marketing Hub – julkaisujärjestelmä, markkinointityökalut ja analytiikkatyökalut
  • HubSpot Sales Hub – myynnin työkalut liidien- ja diilien hallintaan
  • HubSpot Service Hub – asiakaspalvelun työkalut kontaktien vaalintaan

Crasman on HubSpot Gold Partner -kumppani.

 

 

Kerää asiakastiedot yhteen paikkaan automaattisesti

HubSpotin maksuttoman CRM-järjestelmän avulla pysyt kärryillä jokaisen asiakkaasi ja verkkosivuston kävijän tilanteesta. HubSpot CRM luo jokaiselle asiakkaalle aikajanan, johon kaikki asiakkaaseen liittyvä tieto kertyy.  

Saat kerättyä yrityksesi ja asiakkaasi välisen viestinnän selaimeen asennettavan lisäosan avulla. Se kirjaa käydyt sähköpostikeskustelut puolestasi asiakkaan aikajanalle ja säästää aikaasi. Puhelut voit tallentaa automaattisesti HubSpotin mobiilisovelluksen avulla. 

Ilmaisen HubSpot Growth Platform -oppaamme avulla tutustut tärkeimpiin ominaisuuksiin ja pystyt valikoimaan käyttöösi juuri ne työkalut, joista on eniten hyötyä sinulle ja yrityksellesi:

Lataa HubSpot-opas

HubSpotin avulla säästät myyjien aikaa ja tunnistat potentiaalisimmat asiakkaat

HubSpot Marketing Hubin avulla myyjät näkevät, mitä sivuja asiakas on käynyt lukemassa ja mistä hän voisi olla kiinnostunut. Jos asiakas on esimerkiksi lukenut uuteen tuotteeseenne liittyvän blogin ja käynyt sen jälkeen kaksi kertaa katsomassa hinnastoanne, hän on todennäköisesti hyvin kiinnostunut uudesta tuotteestanne.

HubSpotilla voit myös pisteyttää sivuston kävijöitä sen perusteella, mitä toimia he tekevät sivustollanne. Pisteytyksen pohjalta saat automaattisesti listauksen kävijöistä, jotka täyttävät määrittelemäsi ehdot. 

Tällaiset listat ovat arvokas työkalu myynnille uusien asiakkaiden hankkimisessa. Keräämällä potentiaalisimmat kontaktit yhteen myyjät voivat vähentää turhia puheluita ja keskittyä vain kaikista lupaavimpien kävijöiden kontaktoimiseen.

Markkinoinnin automaatio auttaa muuttamaan kävijät asiakkaiksi 

HubSpotin avulla potentiaaliselle asiakkaalle voi kohdentaa monenlaisia tätä auttavia ja luottamussuhdetta vahvistamista toimia ennen varsinaista ostotapahtumaa. Tavoitteena on, että vahvat suhteet muuttuvat asiakkuuksiksi, kunhan asiakas on valmis tekemään ostoksen. Esimerkiksi asiakkaalle mielekäs sähköpostiviestintä rakentaa luottamusta asiakkaan ja yrityksen välillä.

Markkinoinnin automaatio tarkoittaa edellä kuvattujen toimintojen automatisointia. Käytännössä tämä voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että kun asiakas lataa tuotteeseenne liittyvän materiaalin sivustoltanne, hän siirtyy ennalta aikataulutettujen sähköpostiviestien vastaanottajaksi. Markkinoinnin automaatiolla voidaan tehdä vähemmällä vaivalla entistä personoidumpaa ja tehokkaampaa markkinointia.

Asiakaspolku näkyväksi HubSpotin analytiikan avulla

Asiakaspolku on asiakkaan matka ensimmäisestä kosketuksesta yritykseesi aina ostamiseen asti. Asiakaspolun voi jakaa kolmeen vaiheeseen: tietoisuus, harkinta ja päätöksenteko. Tarkoituksena on huomioida asiakkaan tilanne, kun häntä ohjataan eteenpäin asiakaspolulla kohti ostoa. 

On myös hyvä huomioida, että monen yrityksen kohdalla asiakassuhde ei lopu (tai sen ei pitäisi loppua) yksittäiseen ostoon. Tässä tapauksessa asiakkuuden vaalinta jatkuu kohti seuraavaa ostosta.

HubSpotin tarjoaman analytiikan ansiosta yksittäisen asiakkaan tilanne asiakaspolulla on helppo huomioida. Näet, mitä asioita kukin asiakas on lukenut sivuiltasi ja mitä tietoja he ovat antaneet sinulle lomakkeiden kautta. Voit käyttää tietoa asiakkaan tekemisistä asiakaspolun vaiheen määrittelyyn ja tarjota oikeanlaista sisältöä eri asiakaspolun vaiheissa. 

Inbound-markkinointi auttaa asiakasta

Inbound-markkinointi on metodologia, joka keskittyy asiakkaan auttamiseen jo ennen ensimmäistä ostosta. Monessa tapauksessa auttaminen voi olla asiakkaan kannalta hyödyllisen informaation tarjoamista ilmaiseksi verkkosivustosi kautta. Inbound-markkinointi on kohdennettua yksilöille ja siinä otetaan huomioon asiakaspolun vaihe sekä asiakkaan profiili.

Vastineeksi hyödyllisestä informaatiosta inbound-markkinoinnissa pyydetään usein asiakkaan yhteystietoja tai tietoa heidän yrityksestään. HubSpot tarjoaa älykkäitä lomakkeita, joiden avulla voit kysyä saman sivun avulla kävijöiltä eri asioita sen mukaan, mitä jo tiedät heistä. 

Oletko kiinnostunut inbound-markkinoinnista? Ilmainen inbound-oppaamme auttaa nopeasti alkuun!

Lataa Inbound-opas

HubSpotin helppokäyttöinen julkaisujärjestelmä kasvattaa kehitysnopeutta

HubSpotin Marketing Hub sisältää oman julkaisujärjestelmän, jolla koodaustaidottomatkin pystyvät luomaan helposti laskeutusmissivuja, blogikirjoituksia ja näyttäviä sähköposteja. Verkkosivuston kävijöiden ohjaaminen asiakkaiksi on HubSpotin vahvuuksia. HubSpotin julkaisujärjestelmän ansiosta kuka tahansa voi rakentaa konversiopolkuja, joilla pyritään keräämään kävijöiden yhteystiedot.

HubSpotin analytiikka antaa hyvän kuvan siitä, mikä sivustolla toimii ja mikä ei. Helppokäyttöisen julkaisujärjestelmän ansiosta sivuston kehittäminen analytiikan tuottaman tiedon pohjalta on nopeaa. Tämä mahdollistaa sivuston jatkuvan kehittämisen.

HubSpotin hinnat ja käyttöönotto

HubSpotin hinta vaihtelee sen mukaan, mitä toiminnallisuuksia yrityksesi tarvitsee. Kaikkien tuotteiden (CRM, Marketing, Sales, Service) kanssa pääsee maksutta alkuun, ja lisää ominaisuuksia voi hankkia yrityksen koon ja tarpeiden mukaan. Kuukausittaiset hinnat alkavat siis 0 eurosta kuukaudessa päätyen reiluun 2 200 euroon kuukaudessa.

Lisäksi kustannuksia tulee käyttöönotosta eli onboarding-maksusta, joka voi olla jopa 4 000 euroa. Tämän kulun voi kuitenkin välttää kokonaan tai saada halvemmalla ostamalla HubSpotin esimerkiksi Crasmanin tai jonkun muun HubSpot-partnerin kautta. Crasman tarjoaa apua sopivan HubSpotin lisenssin valitsemisessa, käyttöönotossa ja kehittämisessä. 

Kiinnostuitko? Haluatko kuulla lisää HubSpotin käyttöönotosta ja järjestelmän tarjoamista hyödyistä yrityksellesi?

Ota yhteyttä

Lisää aiheesta

Case

Case Palmia

Näin automaatio auttaa saamaan enemmän irti markkinoinnista.

Lue lisää

Opas

Lataa ilmainen Inbound-opas

Ilmainen opas auttaa alkuun Inbound-markkinoinnissa.

Lue lisää

Blogi

Esittelyssä HubSpot Service Hub

Tutustu HubSpotin uusiin ominaisuuksiin.

Lue lisää