Verkkokaupat

B2C-verkkokauppa tavoittaa uudet markkina-alueet

Verkkokaupalla on potentiaalia moninkertaistaa yrityksesi myynti. Menestyvä verkkokauppa toimii kaikilla laitteilla vuorokauden ympäri ja palvelee asiakkaita markkina-alueesta riippumatta. Kivijalkaliikkeeseen verrattuna verkkokaupan avaaminen uusille markkina-alueille on nopeaa ja kustannustehokasta. Verkkokaupasta saatavilla olevaa tuotevalikoimaa eivät rajoita kivijalkaliikkeen pinta-ala ja hyllymetrit.

Verkkokauppa tukee koko myymäläketjun brändiä ja luo uutta myyntiä. Verkkokaupan myymäläkohtaiset saatavuustiedot ohjaavat kuluttajan suoraan oikeaan myymälään. Verkkokaupan ja myymälöiden yhteistoimintaa tehostaa Click&Collect-toiminto, jossa asiakas valitsee tuotteet verkkokaupasta ja käy noutamassa ne valitsemastaan myymälästä.

B2B-verkkokauppa yritysten väliseen sähköiseen kaupankäyntiin

B2B-verkkokauppa eroaa perinteisistä kuluttajaverkkokaupoista siinä, että asiakkaina ovat tavallisten kuluttajien sijaan yritykset. Usein nämä yritykset ovat verkkokauppiaan vanhoja asiakkaita, joita halutaan palvella tehokkaammin ja tuloksellisemmin.

B2B-verkkokauppa edustaa usein yhtä yrityksen useista asiointikanavista. Parhaimmillaan se tehostaa eritoten pienempien asiakkaiden palvelua esimerkiksi poistamalla henkilöresurssit tilauksen vastaanottamisesta, vapauttaen näin myyjien resurssit isompiin ja kannattavampiin asiakkuuksiin.

Mikä verkkokauppa-alusta on minulle oikea?

Verkkokauppa-alustan valinnalla on merkitystä, koska sen kanssa toimitaan pitkään ja alustan vaihtamiseen liittyy aina kustannuksia. Verkkokauppa-alustan valinnassa tulee kiinnittää huomiota verkkokaupan arvioituihin kävijämääriin, kieliversioihin, integraatioihin sekä asiointikokemuksen räätälöintiin. Jatkuvat ylläpitopalvelut nousevat keskeiseen rooliin verkkokaupan julkaisun jälkeen. Mikään verkkokauppa ei pysy ominaisuuksiltaan ajantasalla ja turvallisena vuodesta toiseen ilman, että alustan kehityksestä ja päivityksistä pidetään huolta.

Maailman käytetyin verkkokauppa-alusta Magento sisältää paljon valmistoiminnallisuutta ja soveltuu parhaiten kauppoihin, joissa valmistoiminnallisuuksiin tehdään vain vähän tai ei ollenkaan räätälöintejä. Crasman Stage mahdollistaa asiointikokemuksen täydellisen räätälöinnin ja monipuoliset integroinnit eri järjestelmiin.

Verkkokauppaa perustettaessa on pureuduttava kohdeyleisöihin, markkinointiin, tuotetiedon hallintaan, teknologiaan, logistiikkaan, maksutapoihin ja analytiikkaan. Oikean verkkokauppatoimittajan ja -alustan löytäminen mahdollistaa verkkokaupan määrätietoisen ja pitkäjänteisen kehittämisen.

Verkkokauppa­referenssejä

Ratkaisuun liittyvät asiakkaat

Ratkaisuun liittyvät teknologiat