Mobiili­sovellukset

Mobiilisovelluksia voidaan luoda paitsi kuluttajille, myös tehostamaan yrityksen sisäisiä prosesseja. Sovellusten avulla voi esimerkiksi jakaa tietoja tai vähentää manuaalisia työvaiheita.

Mobiilisovellukset taittuvat moneksi – niillä voi uudistaa palveluja, tuoda markkinointiin uutta kulmaa tai parantaa näkyvyyttä. Niillä voi myös ratkaista yrityksen prosesseihin liittyviä pulmakohtia. Monet myynnin, huollon ja asiakaspalvelun työt tapahtuvat kaukana toimistolta. Miten saada yrityksen järjestelmistä nopeasti tietoja tilauksen tekemiseen, varastotietojen tarkasteluun tai myyntiesitteen sisällöksi? Tai kuinka välttyä käsityöltä ja viiveiltä, kun hoivatyön tai huoltotoimen tietoja pitäisi kirjata järjestelmiin? Kun tiedot kirjataan muistiinpanojen sijaan helppokäyttöisen sovelluksen avulla puhelimesta tai tabletilta, ne päivittyvät saman tien sovittuun paikkaan.

Hyvä mobiilisovellus toimii saumattomasti yhdessä yrityksen muiden järjestelmien kanssa

Mobiilisovelluksesta saadaan paras hyöty, kun se toimii yhdessä muiden yrityksessä jo käytössä olevien järjestelmien ja palveluiden kanssa. Esimerkiksi mobiilisovelluksen sisältöä voidaan hallita samalla julkaisujärjestelmällä, jolla hallitaan myös yrityksen verkkopalveluja.

Käyttäjän tunnistaminen on mobiilisovelluksiin liittyvä ominaispiirre, jonka tehokas hyödyntäminen edellyttää usein integraatiota käyttäjätietokantaan tai CRM-asiakkuudenhallintajärjestelmään. Tiedon tulee päivittyä kaikkiin olennaisiin järjestelmiin riippumatta siitä, hoitaako käyttäjä asiaansa mobiilisovelluksella, verkkopalvelussa tai vaikkapa myymälässä.

Mobiilisovelluksen etuja

  • Sovelluksen käyttäjä on helposti tunnistettavissa

  • Käyttö mahdollista myös verkko-yhteyden katkettua

  • Reaaliaikaista ja kustannustehokasta viestintää push-viesteillä

  • Suorituskyky riittää vaativiinkin sovellustarpeisiin

Referenssejä

  • Airpro Oy
  • Likeit Solutions