Valtra

Valtra

Kasvumarkkinointi tuotti 1 000 messuliidiä ja kansainvälisen menestysmallin.

Kasvumarkkinointi tuotti 1 000 messuliidiä ja kansainvälisen menestysmallin.

Asiakas

Valtra

Pähkinänkuoressa

Johtava traktorinvalmistaja Valtra ja Crasman aloittivat kumppanuutensa vuonna 2018 osana Valtran mittavaa digitalisaatio-ohjelmaa. Vaikka Valtra on Suomessa markkinajohtaja, sen asema Keski-Euroopassa on haastajan. Tämän haasteen taklaamiseksi kumppanuus laajeni strategisesta suunnittelusta käytännönläheiseen kasvumarkkinointiin. Yhteistyön hedelmänä syntyi paitsi ennätystulos maailman suurimmassa maatalousteknologiatapahtumassa, myös täysin uusi, monistettava toimintamalli kansainväliseen kasvuun.

Asiakas

Valtra

Toimiala

Kone- ja kuljetusteollisuus

Palvelut

Kasvumarkkinointi

Data ja analytiikka

Digimarkkinointi

Haaste

Tunnettuuden kasvattaminen haastajamarkkinalla ja 1000 ennakkoliidiä

Valtran tavoitteena oli parantaa tunnettuuttaan Keski-Euroopassa, missä sillä on haastajan asema. Konkreettiseksi haasteeksi asetettiin maailman suurimman maatalousteknologiatapahtuman, Agritechnican, haltuunotto tavoitteena kerätä tuhat ennakkoliidiä. Valtran viestintä- ja digimarkkinointijohtaja Pamela Engels korostaa messujen tärkeyttä ja tarvetta saada tietoa kävijöistä. Samalla tavoitteena oli tuoda läpinäkyvyyttä markkinointiin. "Analytiikka tekee kaikesta läpinäkyvää. Ensimmäistä kertaa tiedämme kontaktin ja kaupan todellisen hinnan", Engels jatkaa.

"Me työskentelemme hyvän kumppanin kanssa. Crasmanin strategit haastavat meitä näkemään uusia reittejä"

Ratkaisu

Dataohjattu kasvumarkkinointi ja nopea reagointi

Kasvumarkkinoinnin ytimessä on jatkuva, dataan perustuva optimointi. Crasmanin ja Valtran yhteinen tiimi toteutti Agritechnica-kampanjan tällä periaatteella. Pääkanavaksi valittiin Facebook, ja kampanjaa optimoitiin jatkuvasti tulosten perusteella. "Somemarkkinointi on jatkuvaa myllytystä. Tekijän oltava nopea ja rohkea", sanoo Crasmanin digistrategi Mika Sormunen. Tiiviin yhteistyön ja nopean reagoinnin ansiosta lähes mahdottomana pidetty tavoite saavutettiin.

Toteutus

Tavoite saavutettu ja monistettava malli kansainväliseen kasvuun

Tavoite saavutettu ja monistettava malli kansainväliseen kasvuun

Yhteistyö tuotti tulosta: tuhannen digitaalisen ennakkoliidin rajapyykki saavutettiin maltillisella budjetilla. Tätäkin merkittävämpi tulos oli kuitenkin kampanjan pohjalta syntynyt monistettava toimintamalli kansainväliseen digimarkkinointiin, jota testattiin pian menestyksekkäästi myös muissa maissa. Kumppanuuden arvo näkyy myös kyvyssä haastaa ja kehittyä. "Me työskentelemme hyvän kumppanin kanssa. Crasmanin strategit haastavat meitä näkemään uusia reittejä", Engels sanoo. Onnistunut kampanja on avannut silmät myös tulevaisuuden mahdollisuuksille: "On mielenkiintoista nähdä, voimmeko tulevaisuudessa tehdä pelkkää laadukasta digimarkkinointia ja löytää asiakkaat käymättä tapahtumissa lainkaan."