Lakan betoni

Lakan betoni

Lakan Betoni Oy on vuonna 1965 perustettu rakennusalan edelläkävijä, jonka tuoteperheeseen kuuluvat kivitalot, harkot, pihakivet, talouskellarit, laastit, tasoitteet, elementit ja valmisbetoni. Joensuussa, Lopella, Jalasjärvellä ja Varkaudessa valmistettuja Lakka-tuotteita myyvät jälleenmyyjät kautta maan.

Lakan Betoni Oy on vuonna 1965 perustettu rakennusalan edelläkävijä, jonka tuoteperheeseen kuuluvat kivitalot, harkot, pihakivet, talouskellarit, laastit, tasoitteet, elementit ja valmisbetoni. Joensuussa, Lopella, Jalasjärvellä ja Varkaudessa valmistettuja Lakka-tuotteita myyvät jälleenmyyjät kautta maan.

Asiakas

Lakan Betoni

Pähkinänkuoressa

Kiviainespohjaisten rakennustarvikkeiden konkari Lakan Betoni palvelee kuluttaja- ja yritysasiakkaitaan nyt myös Shopify-verkkokaupan kautta.

Asiakas

Lakan Betoni

Toimiala

Rakennusalan valmistaja

Palvelut

UX/UI

Tekninen toteutus

Käyttöönotto ja koulutus

Haaste

Myynnin kasvu digitaalisten jakelukanavien kautta

Verkkokaupan perustamisen tavoitteena oli palvella paremmin varsinkin omakotitalon tai vapaa-ajan asunnon rakentajia, pihaa arvostavia perheitä ja puutarhaharrastajia sekä yrityspuolella maisemaurakoitsijoita ja pieniä rakennusliikkeitä. Lakan Betoni halusi tarjota kohderyhmilleen nykyaikaista palvelua sekä innovatiivisia, inspiroivia ja räätälöitäviä ratkaisuja. Verkkokaupan käyttöliittymästä haluttiin suoraviivainen ja helposti lähestyttävä. Lisäksi tuotteiden painon ja koon takia verkkokaupan logistiikkavaihtoehtojen tuli mukautua dynaamisesti tilausten koon mukaan, ja tietyille tuoteryhmille toivottiin täysin räätälöityjä toimitushinnoitteluvaihtoehtoja.

"Projekti pysyi täysin aikataulussa ja budjetissa – kaiken kaikkiaan hommat ovat sujuneet erittäin sutjakkaasti"

Ratkaisu

Keskitetty alusta molemmille myyntikanaville

Crasman toteutti Lakan betonille Shopify-verkkokauppa-alustaan pohjautuvan ratkaisun, joka sisältää sekä B2C- että B2B-verkkokaupat. Kokonaisuutta hallitaan yhdestä hallintapaneelista, ja kaikki tilaukset saapuvat samaan tilaustenkäsittelyputkeen. Eri myyntikanavista saadaan kuitenkin täysin erilliset raportit. B2B-kaupassa asiakkaat tunnistetaan kirjautumisen avulla. Kirjautuminen mahdollistaa eri hintatasojen esittämisen eri asiakasryhmille. Lakan Betonin työntekijät voivat myös helposti luoda tilauksia rekisteröidyille asiakkaille B2B-myyntikanavan kautta. Järjestelmä laskee rahtikustannukset täysin dynaamisesti postinumeroalueen, toimitettavien lavamäärien ja tilauksen koon mukaan. Lisäksi logistiikkaratkaisussa huomioitiin tarve tiettyjen tuoteryhmien kiinteähintaisesta toimituksesta sekä erilaiset kiinteähintaisten ja dynaamisten rahtien yhdistelmät.

Toteutus

Looginen ja helposti hallittava kokonaisuus

Looginen ja helposti hallittava kokonaisuus

Verkkokaupan rakenne on luonnollisesti täysin modulaarinen, eli Lakan Betonin työntekijät voivat itsenäisesti hallita kaupassa näkyvien elementtien sijaintia, määrää sekä niissä näytettävää sisältöä. – Projekti pysyi täysin aikataulussa ja budjetissa – kaiken kaikkiaan hommat ovat sujuneet erittäin sutjakkaasti, Lakan Betonin toimitusjohtaja Juho Hiltunen kertoo. – Shopify on todella intuitiivinen käyttää, ja verkkokaupan kokonaisuuden hallinta on loogista ja helppoa, markkinointikoordinaattori Elina Riikonen täydentää.