Asiakas
Familon
Pähkinänkuoressa
Hyvän unen ja olon tuotteistaan tunnettu Familon on tehnyt Crasmanin kanssa yhteistyötä jo vuosia. Kun Familon halusi vahvistaa asemaansa verkossa ja kasvattaa digitaalista liikevaihtoaan, pitkäaikainen kumppanuus syveni entisestään. Yhteisenä tavoitteena oli luoda monikanavainen verkkokaupparatkaisu, joka ei ainoastaan myy, vaan tarjoaa asiakkaille elämyksellisen ja henkilökohtaisen kokemuksen – erinomaisesta käytettävyydestä tinkimättä.
Asiakas
Familon
Toimiala
Sisustustekstiilit
Palvelut
Konseptointi
UI / UX
Tekninen kehitys
Haaste
Elämyksellinen verkkokauppa yhdistää brändisisällöt ja myynnin.
Familonin visiona on olla hyvän unen ja olon johtava ammattilainen myös verkossa. Tämän saavuttamiseksi he tarvitsivat brändin mukaisen, myyvän ja palvelevan verkkokaupan, joka kasvattaisi liikevaihtoa, lisäisi brändin näkyvyyttä ja syventäisi asiakasuskollisuutta. Haasteena oli yhdistää viestintä ja myynti saumattomasti ja palvella asiakkaita monikanavaisesti.
Ratkaisu
Brändin mukainen, palveleva ja myyvä verkkokauppa
Projektin lähtökohtana oli kokonaisvaltainen asiakaskokemus. Sen sijaan, että olisi rakennettu erillinen verkkokauppa, Crasmanin ratkaisussa Familonin olemassa oleva brändisivusto laajennettiin verkkokaupaksi. Tämä strateginen valinta mahdollisti asiantuntija-artikkeleiden ja tuotemyynnin keskittämisen samaan palveluun, mikä vahvistaa brändin asiantuntijakuvaa. Erityistä huomiota kiinnitettiin sisältölähtöiseen myyntiin, josta hyvä esimerkki on Inspiroidu-osio. Siinä sosiaalisen median sisällöt muutetaan ostettaviksi tuotteiksi. Palvelun visuaaliseen ilmeeseen ja käyttöliittymään tuotiin persoonallisuutta ja elämyksellisyyttä, ja keskitetty aineistopankki tehostaa sivuston ylläpitoa.
Toteutus
Suunnitelmallisen kehitystyön tulokset puhuvat puolestaan. Familon.fi on moderni, helppokäyttöinen ja elämyksellinen verkkopalvelu, joka on onnistunut tavoitteissaan erinomaisesti. Aktiivisten toimenpiteiden ansiosta Familon.fi-verkkokaupan myynti on jo ohittanut Familonin perinteisen tehtaanmyymälän myynnin, ja kauppapaikan tunnettuus kasvaa tasaisesti. Verkkokaupan analytiikan jatkuva kehittäminen varmistaa, että Familon tavoittaa ja palvelee asiakkaitaan entistä paremmin myös tulevaisuudessa.







