Asiakas
Vexve
Pähkinänkuoressa
Vexve on maailman johtava venttiiliratkaisujen toimittaja, jonka tuotteita käytetään vaativissa kohteissa aina kaukoenergiaverkoista voimalaitoksiin. Menestys globaaleilla markkinoilla vaatii paitsi huippuluokan tuotteita, myös vahvan ja yhtenäisen brändin sekä digitaalisia palveluita. Crasman on toiminut Vexven pitkäaikaisena kumppanina, jonka kanssa yhteistyö on kasvanut yksittäisistä toimeksiannoista kokonaisvaltaiseksi kumppanuudeksi. Tämä kumppanuus kattaa kaiken Vexven visuaalisen ja digitaalisen brändi-ilmeen laajasta suunnittelusta aina verkkopalveluiden ja tuotetiedonhallinnan toteutukseen. Crasman Tampereen aluejohtaja Topi Jalonen kertoo yhteistyön alkaneen jo kauan sitten tuotekuvista ja esitteistä, ja virallistuneen Crasmanin kanssa vuoden 2012 verkkouudistuksen myötä.
Asiakas
Vexve
Toimiala
Raskasteollisuus
Palvelut
Brändisuunnittelu
Visuaalinen suunnittelu
3D-suunnittelu
Haaste
Asiakaslähtöinen verkkopalvelu ja yhtenäinen brändikokemus
Vexve on maailman johtava vaativien venttiiliratkaisujen toimittaja, jonka menestys perustuu teknologiseen edelläkävijyyteen. Yli vuosikymmenen ajan Crasman on toiminut Vexven strategisena kumppanina, joka on auttanut muuttamaan tämän teknisen osaamisen ymmärrettäväksi, houkuttelevaksi ja yhtenäiseksi brändikokemukseksi maailmanlaajuisesti. Yhteistyö on kasvanut saumattomaksi kumppanuudeksi, jossa Crasman toimii Vexven ulkoistettuna brändi- ja digimarkkinointitiiminä.
"Crasman on yksi tärkeimmistä yhteistyötahoistamme markkinoinnin saralla. On ehdottomasti etu, että verkkopalvelun ja graafisen suunnittelun voi keskittää yhdelle kumppanille. Näin aikaa ei tarvitse käyttää siihen, että useita eri kumppaneita saatetaan ajan tasalle."
Ratkaisu
Syvä tuotetuntemus ja kokonaisvaltainen suunnittelu
Yhteistyön perustana on kokonaisvaltainen brändin rakentaminen ja johtaminen. Crasman on määritellyt Vexven brändin ytimen ja jalkauttanut sen johdonmukaisesti kaikkeen materiaaliin strategisesta brändikirjasta aina kansainvälisten messuosastojen vaikuttaviin visuaalisiin toteutuksiin. Tätä tukee maailmanluokan tuotevisualisointi: laaja valikoima 3D-kuvituksia, animaatioita ja videoita tekee monimutkaisista tuotteista konkreettisia ja toimii tehokkaana myynnin työkaluna. Kaiken yhdistää älykäs digitaalinen ekosysteemi. Sen ytimessä on Akeneo PIM -tuotetiedonhallinta, joka syöttää dataa joustavalle Sanity CMS -alustalla toimivalle verkkosivustolle. Sivusto on varustettu tehokkaalla haulla ja HubSpot-integraatioilla, ja se pystyy generoimaan automaattisesti tuotetietokortteja, mikä tehostaa myyntiä ja markkinointia.
Toteutus
Tämä strateginen kumppanuus on tuottanut merkittäviä tuloksia. Yhtenäinen brändi-ilme on vahvistanut Vexven asemaa, ja uusi verkkopalvelu on tehostanut myyntiä. "Sivusto on saanut asiakkailta ja jälleenmyyjiltä kehuja helppokäyttöisyydestään ja tiedon nopeasta löydettävyydestä. Sillä on myös valtava merkitys asiakashankinnan kannalta: raikkaan näköinen ja nykyaikainen sivusto herättää heti kiinnostuksen", Vexven asiakaspalvelu-, viestintä- ja markkinointipäällikkö Maija Lehtinen pohtii. Kumppanuuden arvo piilee sen saumattomuudessa. "Crasman on luottotoimittajamme, joka tuntee tuotteemme läpikotaisin", sanoo viestinnän ja markkinoinnin asiantuntija Ann-Christine Wahl. Hänen kollegansa Marjo Leikas lisää: "Crasmanin kanssa toimiessa voi luottaa siihen, että palvelun laatu on korkea ja kysymyksiin vastataan nopeasti. Uusiin hankkeisiin ja projekteihin ryhtyminen on helppoa, kun pohjatiedon ja luottamuksen taso on kunnossa."





